W sklepach Carrefour, w których wprowadzono innowacyjne rozwiązania proekologiczne, udało się zmniejszyć zużycie energii elektrycznej o kilkadziesiąt procent. Zastosowanie w sklepach lamp LED powoduje spadek zużycia energii od 20 do 30% na oświetlenie, a system chłodniczy oparty na technologii CO2 pozwala miesięcznie zaoszczędzić od 30 do 40% energii elektrycznej.
Carrefour Polska wprowadza w swoich sklepach rozwiązania proekologiczne. Jednym z nich jest wymiana tradycyjnego oświetlenia na energooszczędne lampy LED. Zamontowano je już w 55 sklepach Carrefour w całym kraju.
Kolejne rozwiązanie, które znacznie wpływa na zmniejszenie wykorzystania energii to przyjazny środowisku system chłodniczy, wykorzystujący dwutlenek węgla jako czynnik chłodzący. Zastosowanie CO2 pozwala uzyskać bardzo niskie temperatury i jest bezpieczne dla ludzi i produktów, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia energii wykorzystywanej do chłodzenia średnio od 30 do 40%. System działa już w wybranych sklepach w województwach: mazowieckim, łódzkim, warmińsko-mazurskim, małopolskim, dolnośląskim i wielkopolskim.
Przykładem sklepu, w którym dzięki wymianie na oświetlenie LED i wprowadzeniu systemu chłodniczego osiągnięto znaczące oszczędności jest Carrefour Warszawa Wileńska. Zużycie energii wykorzystywanej do chłodzenia zmalało tam średnio o 40%, a energii wykorzystywanej na oświetlenie przeciętnie o 30%. W skali roku pozwoliło to zaoszczędzić ponad 1 300 000 kWh energii elektrycznej.
– „Energooszczędny system chłodniczy i wymiana na oświetlenie LED pozwalają nam zmniejszyć zużycie energii elektrycznej o kilkadziesiąt procent w każdym sklepie, w którym wprowadzono zmiany" – mówi Ronan Martin, wiceprezes zarządu Carrefour Polska ds. ekspansji centrów handlowych. – „Wpływ tego typu rozwiązań na środowisko jest znaczący, ponieważ oszczędności jakie udaje się uzyskać np. przez zamontowanie oświetlenia LED są natychmiastowe. W jednym z poznańskich sklepów Carrefour energooszczędne oświetlenie zostało zainstalowane w marcu, a już w maju w sklepie zużyto ponad 19 000 kWh mniej energii elektrycznej w porównaniu do tego samego miesiąca w 2014 roku" – dodaje Ronan Martin.
Wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w sklepach Carrefour to jeden z elementów realizowanego od 2013 r. programu „STOP Marnotrawstwu", którego celem jest walka z marnotrawstwem na każdym szczeblu funkcjonowania firmy, a także promowanie postaw proekologicznych wśród klientów, pracowników oraz dostawców.
(Carrefour)