Badania stacji i punktów ładowania samochodów elektrycznych
nr katalogowy: 152065
Każda stacja ładowania i punkt ładowania drogowego transportu publicznego podlega badaniom technicznym. Badanie jest przeprowadzane na wniosek eksploatującego, tzn. jeśli eksploatujący chce zacząć korzystać ze stacji lub punktu, ma obowiązek złożyć do Urzędu Dozoru Technicznego (UDT) wniosek o badanie techniczne. Wyjątek stanowią urządzenia z punktem ładowania o mocy do 3,7 kW, zainstalowane w stacjach nieogólnodostępnych, w szczególności w garażach prywatnych. Badania techniczne obejmują zakres bezpiecznej: eksploatacji, naprawy i modernizacji, a także zagadnienia bezpieczeństwa i dostępności elementów otoczenia, w którym urządzenia się znajdują. Proces ładowania pojazdu to zespół czynności służący przekazaniu i akumulowaniu energii elektrycznej potrzebnej do napędu pojazdu. Z uwagi na liczbę rozwiązań technicznych proces ten może być realizowany na co najmniej kilka sposobów. Najpopularniejsze z nich to ładowanie za pomocą złącza wtykowego, pantografu i połączenia bezprzewodowego (poprzez indukcję elektromagnetyczną). Ładowanie plug-in (złącze wtykowe) to najpopularniejsza metoda ładowania, dostępna praktycznie dla wszystkich pojazdów. Polega ona na fizycznym połączeniu pojazdu z punktem ładowania za pomocą giętkiego przewodu. Pod względem konstrukcji można rozróżnić dwa podstawowe rozwiązania: pierwsze – w którym punkt ładowania wyposażony jest w gniazdo, a przewód ładowania jest na wyposażeniu pojazdu i drugie, w którym przewód stanowi integralną część punktu ładowania. Drugie rozwiązanie stosowane jest przede wszystkim w punktach ładowania wyższych mocy. Pojazdy mające możliwość ładowania się w inny sposób niż ten przedstawiony powyżej na ogół mają także gniazda i przewód na wyposażeniu jako bezpieczną opcję ładowania tradycyjnego. Standardy techniczne, zgodnie z którymi muszą być wykonywane punkty ładowania, stawiają wiele szczegółowych wymagań odnośnie do ich konstrukcji i sposobu działania. Na przykład, po […]