Kontrola ograniczników przepięć. Co zrobić, aby ubezpieczyciel wypłacił odszkodowanie?

nr katalogowy: 150258
Uszkodzenia sprzętu elektrycznego podczas burzy mogą być bardzo kosztowne, a uzyskanie odszkodowania od ubezpieczyciela bywa trudne. Dowiedz się, jakie kroki podjąć, aby zwiększyć swoje szanse na pozytywne rozstrzygnięcie sprawy i uniknąć problemów z polisą ubezpieczeniową. Telewizor, lodówka, konsola, sprzęt audio, piec C.O., pompa ciepła i jeszcze parę innych drogich urządzeń zostało uszkodzonych, ponieważ były wpięte do gniazd sieciowych w trakcie burzy z intensywnymi wyładowaniami atmosferycznymi. Klient posiada polisę, oszacował więc straty na kilkadziesiąt tysięcy złotych, przekazał swoje roszczenie do firmy ubezpieczeniowej i spokojnie czekał na wypłatę należnego mu odszkodowania. Odmowa wypłaty odszkodowania Ubezpieczyciel wysłał swojego eksperta, który potwierdził zaistniałe szkody oraz poprosił o możliwość zapoznania się z projektem, sposobem realizacji oraz protokołami sprawdzenia instalacji elektrycznej na dość nowym, bo z 2011 r., budynku. Po kilku dniach klient otrzymał odmowę wypłaty świadczenia, a w uzasadnieniu ubezpieczyciel wskazał rozbieżności między projektem instalacji elektrycznej a jej realizacją oraz braki w protokołach odbioru instalacji elektrycznej. Problemy z instalacją elektryczną Podczas prowadzenia dalszej korespondencji okazało się, że wykonawca zastosował inne ograniczniki przepięć niż te przewidziane w projekcie oraz nie przedstawił protokołu z ich sprawdzenia. Czy w takiej sytuacji klient ma szansę na pozytywne rozstrzygnięcie powództwa przed […]