Świat stoi przed bezprecedensowymi wyzwaniami. W ramach Porozumienia paryskiego dotychczas 196 krajów zobowiązało się do osiągnięcia celu, jakim jest ograniczenie globalnego ocieplenia do wartości znacznie poniżej 2 °C, aby przeciwdziałać zmianom klimatycznym. Jednocześnie prognozy przewidują, że do 2050 r. dzisiejsza światowa produkcja gospodarcza ulegnie podwojeniu. Pogodzenie tak ogromnego wzrostu z pilną potrzebą ochrony środowiska będzie wymagało ogromnego zaangażowania w zmniejszenie globalnego zużycia energii.
Więcej…Firma EATON wzbogaca sprawdzoną serię ochronnych wyłączników silnikowych PKE z wyzwalaczem elektronicznym o dodatkową, wygodną funkcję przekaźnika przeciążeniowego, realizowaną przez moduł XZMR. Moduł PKE-XZMR może być montowany jako dodatkowe wyposażenie na wszystkich kombinacjach rozruszników oraz wyłączników silnikowych PKE poprzez podłączenie go do stycznika ochranianego napędu.
W przypadku przeciążenia moduł odbiera odpowiedni sygnał rozłączający dla tego stanu i rozłącza stycznik, natomiast ochronny wyłącznik silnikowy PKE pozostaje włączony. Pozwala to użytkownikowi na jasne odróżnienie pomiędzy dwoma przyczynami wyzwalania – przeciążeniem napędu (rozłączenie stycznika) oraz zwarciem (rozłączenie ochronnego wyłącznika napędu PKE).
Silnik to serce każdego pojazdu. Jego niezawodna praca to najważniejszy element warunkujący prawidłowe działanie innych podzespołów, a stabilna praca gwarantuje niezakłócone funkcjonowanie całego pojazdu. Aby to zapewnić konieczne jest wnikliwe testowanie produkowanych jednostek, które odbywa się na hamowni.
Istotnym etapem procesu produkcji silnika jest kontrola jakości. W jej ramach, losowo wybrane egzemplarze silników poddaje się różnym testom, aby potwierdzić, że wyprodukowane silniki spełniają rygorystyczne wymogi jakościowe i parametry określone przez konstruktorów. W trakcie jednego z testów wykonuje się pomiary pod obciążeniem. W tym celu silnik montowany jest na specjalnym stanowisku testowym zwanym hamownią, gdzie w trakcie wielogodzinnych testów symuluje się warunki, jakie występują podczas normalnej eksploatacji pojazdu.
ASTOR wzbogacił swoją ofertę w zakresie napędów elektrycznych o nowe serie przemienników częstotliwości – Astraada Drive GD100 oraz GD300. Astraada Drive GD300 to zaawansowana technicznie seria falowników działających z bezczujnikowym sterowaniem wektorowym, które umożliwiają sterowanie silnikami asynchronicznymi oraz synchronicznymi o mocy w zakresie 1,5-500 kW.
Możliwości komunikacyjne
Rodzina GD300 przeznaczona jest do aplikacji napędowych wymagających otwartości na różne standardy komunikacyjne. Oprócz możliwości komunikacji w protokole Modbus RTU, pozwala na dołączenie dodatkowego portu sieci Profibus DP lub powszechnej już w przemyśle sieci Ethernet.
Duża liczba obsługiwanych sygnałów wejściowych oraz wyjściowych zwiększa możliwości sterowania oraz monitorowania pracy układu napędowego z wykorzystaniem samego falownika.
Interesującą z punktu widzenia użytkowego funkcją jest możliwość wyświetlania zużytej podczas pracy falownika całkowitej energii. Ogranicza to koszty związane z instalacją zewnętrznych urządzeń pomiarowych i zapewnia szybki dostęp do danych.
Z kolei rodzina ekonomicznych przemienników częstotliwości Astraada Drive GD100 stanowi rozszerzenie oferty w zakresie falowników niewielkiej mocy (0,75-15 kW) z bezczujnikowym sterowaniem wektorowym. Została ona opracowana na bazie platformy sprzętowej wykorzystanej w serii GD300 z myślą o mniej wymagających zastosowaniach i stanowi interesujące rozwiązanie niedrogiego falownika o sporych możliwościach.