Bezpieczna elektrycznośc – cz . 2

bezpieczna-elektrycznosc

nr katalogowy: 152967

Akcja „Bezpieczna elektryczność” to kampania skierowana do wszystkich Polaków, która ma na celu szerzenie świadomości w zakresie bezpiecznych instalacji elektrycznych. Aby poznać możliwie najpełniejszy głos całej branży, firma TIM SA przeprowadziła pierwsze tak szerokie i pogłębione ogólnopolskie badanie dotyczące bezpieczeństwa instalacji. Każdej z grup mających kontakt z instalacjami – producentom, instalatorom i konsumentom – zadano inne pytania. Były one dostosowane do wiedzy, potrzeb i odczuć respondentów oraz umożliwiły prezentację perspektywy danego segmentu rynku. Pozwoliły też wyciągnąć ogólne wnioski w ramach tych samych zagadnień tematycznych. Badanie powstało na potrzeby kampanii społecznej „Bezpieczna elektryczność”. Miało ono na celu uzyskanie wszechstronnego spojrzenia na poziom wiedzy, oczekiwania i wyobrażenia związane z bezpieczeństwem elektrycznym w Polsce. Przeprowadziliśmy analizę konsumencką na reprezentatywnej grupie Polaków, a także ankiety wśród instalatorów i producentów, które pozwoliły nam lepiej zrozumieć poziom świadomości społecznej o zagrożeniach elektrotechnicznych oraz wyzwania, z jakimi zmagają się fachowcy. Co Polacy wiedzą o bezpieczeństwie elektrycznym? Czy na polskim rynku wszystko jest w porządku, a świadomi konsumenci użytkują bezpieczne instalacje wykonane przez wykwalifikowanych elektryków? A może zdarzają się niekompetentni pseudofachowcy, którzy zakładają i naprawiają instalacje, choć nie mają o tym większego pojęcia? Gdzie leży prawda i ile to wszystko powinno kosztować? Analizując uzyskane w badaniu odpowiedzi i starając się stworzyć na ich podstawie jakiś spójny obraz rynku, autorzy natrafiali na zaskakujące rozbieżności i nieścisłości. Szybko formułowane wnioski rozsypywały się jak domki z kart, gdy pojawiały się odpowiedzi innej grupy respondentów albo przychodziło im odpowiadać na bardziej szczegółowe pytania. Mimo to udało się podsumować całą bardzo złożoną sytuację na polsk[…]