Od redakcji 4/2018

Ei4 I oklSzanowni Państwo,

zachęcam do sięgnięcia po 4 zeszyt „Elektroinstalatora”. Przygotowaliśmy w nim wiele ciekawych informacji.

Najtańszym sposobem przesyłu energii elektrycznej jest budowa napowietrznych linii przesyłowych z wykorzystaniem przewodów roboczych gołych (nieizolowanych).

Więcej…

GRODNO S.A. zrealizowało instalację fotowoltaiczną o mocy 108 KWp

Spółka GRODNO S.A. zrealizowała instalację fotowoltaiczną o mocy 108 kWp. Panele fotowoltaiczne zasiliły Zakład Przetwórstwa Mięsnego w Starowej Górze pod Łodzią. Projekt został przeprowadzony przez Grodno w ramach strategicznego rozwoju usług specjalistycznych w obszarze fotowoltaiki.

Grodno opracowało projekt, wyceny oraz wykonawstwo całej inwestycji. Spółka dostarczyła również kluczowe dla instalacji komponenty renomowanych firm, m.in. moduły PV SolarWorld oraz inwertery SMA Solar.

Zrealizowana instalacja, złożona z 432 modułów fotowoltaicznych, charakteryzuje się wysoką wydajnością – zasila zakład, którego zapotrzebowanie energetyczne w każdym momencie pracy przekracza możliwość generacji z paneli PV. Całość energii wyprodukowanej przez fotowoltaikę jest więc zużywana na potrzeby zakładu. Łączne oszczędności wynikające z instalacji szacuje się na ok. 50 tys. zł w skali roku.

GRODNO jest jednym z pionierów fotowoltaiki komercyjnej w Polsce. Firma rozwija w tym obszarze usługi zarówno dla klientów biznesowych, jak i indywidualnych, również poprzez dedykowany portal www.marketfotowoltaiczny.pl. W ofercie GRODNA są wszystkie komponenty niezbędne do montażu modułów PV – od konstrukcji po zaawansowane technologicznie inwertery solarne. Spółka współpracuje z renomowanymi dostawcami komponentów SMA Solar oraz SolarWorld. Zakres oferowanych usług obejmuje cały etap obsługi inwestycji – od zaprojektowania, poprzez dobór komponentów aż po instalację systemów i serwisowanie.

„W ostatnim roku widzimy skokowy wzrost zainteresowania projektami fotowoltaicznymi. Wraz z popularyzacją alternatywnych źródeł energii, coraz więcej klientów decyduje się na instalacje w domach i obiektach publicznych" – wskazuje Andrzej Jurczak, prezes GRODNA. – „Polacy są praktyczni, skoro widzą długoterminowe korzyści finansowe w instalacji paneli fotowoltaicznych, to są skłonni zainwestować w takie projekty" – dodaje Jurczak.

Zarząd planuje dalszy rozwój tego segmentu. Obecnie udział fotowoltaiki w sprzedaży spółki wynosi 1,5%. Do końca roku 2015/2016 segment ten powinien odpowiadać za 5% sprzedaży ogółem.

(GRODNO)

Wyszukiwarka

like Newsletter!

like Nowości!

quote Na skróty

like Najczęściej czytane!

like Polecamy!

Znajdź nas na facebooku!

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem