Od redakcji 6/2018

okladkaWedług statystyk Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej, przypuszczalnymi przyczynami blisko 4000 pożarów (w tym 2700 w obiektach mieszkalnych) powstających każdego roku w obiektach budowlanych są wady instalacji elektrycznych i elektrycznych urządzeń grzejnych, nieprawidłowa ich eksploatacja oraz elektryczność statyczna.

Więcej…

Sprzedaż produktów elektrotechnicznych przez Internet

30Jako najważniejsze zalety sklepów internetowych z produktami branży elektrotechnicznej należy wymienić możliwość szybkiego dotarcia do poszukiwanej grupy asortymentu i szeroką gamę oferowanych produktów.

Ostatnie lata pociągnęły za sobą gwałtowny wzrost liczby sklepów internetowych. A kupuje się w nich niemal wszystko – bieliznę, artykuły spożywcze a nawet leki. Przez Internet nabyć można projekty domów, szkolenia czy nieruchomości.
Funkcjonują również sklepy internetowe, które oferują artykuły elektryczne.

Sklepy internetowe stanowią najbardziej powszechną formę handlu elektronicznego (e-handel, ang. e-commerce). W handlu tego typu procedury wykorzystują środki i urządzenia (telefon stacjonarny i komórkowy, faks, Internet, telewizja) celem zawarcia transakcji handlowej. Handel elektroniczny może być bezpośredni, gdzie cała transakcja handlowa od momentu złożenia zamówienia do realizacji płatności i dostawy towaru odbywa się wyłącznie przez sieć. Z kolei w handlu pośrednim poszukiwanie towarów, usług, nowych kontrahentów, przesłanie dokumentów i płatności bazuje na sieci, a dostawa zamówionego towaru lub usługi odbywa się bezpośrednio w tradycyjny sposób. W handlu hybrydowym zastosowanie znajdują różne formy przejściowe powodujące niedostatki w praktyce rozwoju sieci lub usług telekomunikacyjnych.

31Sklepy internetowe stanowią część relacji B2C i B2B. Obecnie jest to bardzo popularna forma sprzedaży z racji wygody i obniżenia kosztów sprzedaży i możliwości szybkiego porównania cen u wielu dostawców. Jeszcze do niedawna sklepy internetowe w zdecydowanej większości to były niewielkie podmioty gospodarcze. Obecnie wiele hurtowni elektrotechnicznych, a nawet producenci dysponują również własnym sklepem internetowym.

Wady i zalety
Sklepy internetowe w branży artykułów elektrotechnicznych pozwalają oszczędzić koszty funkcjonowania i wyposażenia hurtowni, zmniejszyć liczbę personelu, uprościć: obieg dokumentacji w kanałach dystrybucji, kontakt z klientem oraz umożliwić całkowitą lub częściową rezygnację z magazynów. Ważna jest indywidualizacja kontaktu z klientem w efekcie komunikacji z konkretnym odbiorcą (tzw. model one to one) i interaktywność pozwalającą na zapamiętywanie (zapisanie) prezentowanych treści. Trzeba wspomnieć o elastyczności i uproszczeniu infrastruktury technicznej przy usprawnieniu systemu logistycznego. Nabywca nie traci czasu na pozyskiwanie informacji i porównywanie urządzeń.

Internetowe sklepy elektrotechniczne obniżają bariery wejścia na rynek dla sprzedawców, poprzez znacznie obniżone koszty finansowe, mniejsze ograniczenia: prawne, technologiczne, organizacyjne, a także łatwiejsze otwarcie działalności handlowej w Internecie, w porównaniu z handlem tradycyjnym. Istotną rolę odgrywa możliwość realizacji skutecznych działań marketingowych w Internecie, umożliwiających promocję swych dóbr i usług oraz identyfikację grupy docelowej, potrzeb konsumentów i bezpośredni kontakt z klientem. Umożliwia to przełożenie wprost na poziom sprzedaży. Klient ma do dyspozycji więcej produktów, co wynika ze zdecydowanej szerszej dostępności dóbr na rynku e-commerce. Ważne są znacznie większe możliwości i niższe koszty wyszukiwania odpowiedniego produktu. Wynika to z lepszej dostępności ilości informacji na temat oferty, którą można łatwo porównać i uzyskać opinie na jej temat. Obieg informacji oraz ofert rynkowych jest znacznie szybszy w porównaniu z tradycyjnymi formami sprzedaży. Oczywiście internetowa sprzedaż produktów elektrotechnicznych nie jest bez wad. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na brak możliwości wypróbowania i bezpośrednich oględzin towaru, ale w razie takiej potrzeby produkty można odesłać do sprzedawcy. Trzeba zwrócić uwagę na brak bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą, zagrożenia bezpieczeństwa wynikające z ochrony informacji osobistych i realizacji transakcji finansowych. 

 

(...)

 

Damian Żabicki


Pełna wersja artykułu w EI 5/2016 do zakupu na portalu www.e-czasopismo.pl oraz www.magazyn-online.com

Wyszukiwarka

like Newsletter!

like Nowości!

quote Na skróty

like Najczęściej czytane!

like Polecamy!

Znajdź nas na facebooku!

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem