Od redakcji 8-9/2024

Ei 8-9 okladkaSzanowni Państwo,

Świat stoi przed bezprecedensowymi wyzwaniami. W ramach Porozumienia paryskiego dotychczas 196 krajów zobowiązało się do osiągnięcia celu, jakim jest ograniczenie globalnego ocieplenia do wartości znacznie poniżej 2 °C, aby przeciwdziałać zmianom klimatycznym. Jednocześnie prognozy przewidują, że do 2050 r. dzisiejsza światowa produkcja gospodarcza ulegnie podwojeniu. Pogodzenie tak ogromnego wzrostu z pilną potrzebą ochrony środowiska będzie wymagało ogromnego zaangażowania w zmniejszenie globalnego zużycia energii.

Więcej…

Nowy moduł przekaźnika przeciążeniowego dla serii PKE zwiększa wygodę użytkowania ochronnych wyłączników silnikowych firmy EATON

20140415eaton160Firma EATON wzbogaca sprawdzoną serię ochronnych wyłączników silnikowych PKE z wyzwalaczem elektronicznym o dodatkową, wygodną funkcję przekaźnika przeciążeniowego, realizowaną przez moduł XZMR. Moduł PKE-XZMR może być montowany jako dodatkowe wyposażenie na wszystkich kombinacjach rozruszników oraz wyłączników silnikowych PKE poprzez podłączenie go do stycznika ochranianego napędu.

W przypadku przeciążenia moduł odbiera odpowiedni sygnał rozłączający dla tego stanu i rozłącza stycznik, natomiast ochronny wyłącznik silnikowy PKE pozostaje włączony. Pozwala to użytkownikowi na jasne odróżnienie pomiędzy dwoma przyczynami wyzwalania – przeciążeniem napędu (rozłączenie stycznika) oraz zwarciem (rozłączenie ochronnego wyłącznika napędu PKE).

W celu resetowania błędów/usterek dostępne są dwa rodzaje potwierdzeń – tryb automatyczny oraz ręczny. Potwierdzenie automatyczne zapobiega wcześniejszej konieczności otwierania skrzynek rozdzielczych przez wykwalifikowany personel w celu załączenia ochronnego wyłącznika napędu i ułatwia monitorowanie instalacji/zakładu np. w trudno dostępnym terenie.
Moduł PKE-XZMR wskazuje przeciążenie silnika zanim stycznik rozłączy napęd, co umożliwia stosowanie konserwacji zapobiegawczej. Zanim nastąpi wyzwolenie spowodowane przeciążeniem, dioda LED na module PKE-XZMR wskazuje zbyt duży prąd w obciążonym obwodzie. Dzięki temu możliwe jest wdrożenie konserwacji predykcyjnej dla napędu, a tym samym ograniczenie możliwości występowania przestojów. Moduł XZMR jest wyposażony w styk normalnie zwarty (NC) dla stycznika oraz styk normalnie rozwarty (NO) dla sygnału przeciążenia.
Moduł PKE -XZMR może być używany zarówno z rozbudowanymi blokami ochronnymi napędów (PKE-XTUA...do 65 A), jak również z rozszerzonymi blokami ochronnymi systemu (PKE-XTUACP...do 65 A).

(PR)

Wyszukiwarka

like Nowości!

quote Na skróty

like Najczęściej czytane!

like Polecamy!

ewydanie

konf bpoz 160x222

 

 

like Newsletter!

Znajdź nas na facebooku!

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem