Od redakcji 5/2018

Ei5 I oklW dniu 8 kwietnia 2008 r. miała miejsce jedna z największych w naszym kraju awarii energetycznych. W wyniku silnych wiatrów i opadów śniegu uszkodzone zostały linie elektroenergetyczne zasilające aglomerację szczecińską, wskutek czego ponad 0,5 mln mieszkańców zostało pozbawionych energii elektrycznej.

Więcej…

Nowy moduł przekaźnika przeciążeniowego dla serii PKE zwiększa wygodę użytkowania ochronnych wyłączników silnikowych firmy EATON

20140415eaton160Firma EATON wzbogaca sprawdzoną serię ochronnych wyłączników silnikowych PKE z wyzwalaczem elektronicznym o dodatkową, wygodną funkcję przekaźnika przeciążeniowego, realizowaną przez moduł XZMR. Moduł PKE-XZMR może być montowany jako dodatkowe wyposażenie na wszystkich kombinacjach rozruszników oraz wyłączników silnikowych PKE poprzez podłączenie go do stycznika ochranianego napędu.

W przypadku przeciążenia moduł odbiera odpowiedni sygnał rozłączający dla tego stanu i rozłącza stycznik, natomiast ochronny wyłącznik silnikowy PKE pozostaje włączony. Pozwala to użytkownikowi na jasne odróżnienie pomiędzy dwoma przyczynami wyzwalania – przeciążeniem napędu (rozłączenie stycznika) oraz zwarciem (rozłączenie ochronnego wyłącznika napędu PKE).

W celu resetowania błędów/usterek dostępne są dwa rodzaje potwierdzeń – tryb automatyczny oraz ręczny. Potwierdzenie automatyczne zapobiega wcześniejszej konieczności otwierania skrzynek rozdzielczych przez wykwalifikowany personel w celu załączenia ochronnego wyłącznika napędu i ułatwia monitorowanie instalacji/zakładu np. w trudno dostępnym terenie.
Moduł PKE-XZMR wskazuje przeciążenie silnika zanim stycznik rozłączy napęd, co umożliwia stosowanie konserwacji zapobiegawczej. Zanim nastąpi wyzwolenie spowodowane przeciążeniem, dioda LED na module PKE-XZMR wskazuje zbyt duży prąd w obciążonym obwodzie. Dzięki temu możliwe jest wdrożenie konserwacji predykcyjnej dla napędu, a tym samym ograniczenie możliwości występowania przestojów. Moduł XZMR jest wyposażony w styk normalnie zwarty (NC) dla stycznika oraz styk normalnie rozwarty (NO) dla sygnału przeciążenia.
Moduł PKE -XZMR może być używany zarówno z rozbudowanymi blokami ochronnymi napędów (PKE-XTUA...do 65 A), jak również z rozszerzonymi blokami ochronnymi systemu (PKE-XTUACP...do 65 A).

(PR)

Wyszukiwarka

like Newsletter!

like Nowości!

quote Na skróty

like Najczęściej czytane!

like Polecamy!

Znajdź nas na facebooku!

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem