Świat stoi przed bezprecedensowymi wyzwaniami. W ramach Porozumienia paryskiego dotychczas 196 krajów zobowiązało się do osiągnięcia celu, jakim jest ograniczenie globalnego ocieplenia do wartości znacznie poniżej 2 °C, aby przeciwdziałać zmianom klimatycznym. Jednocześnie prognozy przewidują, że do 2050 r. dzisiejsza światowa produkcja gospodarcza ulegnie podwojeniu. Pogodzenie tak ogromnego wzrostu z pilną potrzebą ochrony środowiska będzie wymagało ogromnego zaangażowania w zmniejszenie globalnego zużycia energii.
Więcej…Firma EATON wzbogaca sprawdzoną serię ochronnych wyłączników silnikowych PKE z wyzwalaczem elektronicznym o dodatkową, wygodną funkcję przekaźnika przeciążeniowego, realizowaną przez moduł XZMR. Moduł PKE-XZMR może być montowany jako dodatkowe wyposażenie na wszystkich kombinacjach rozruszników oraz wyłączników silnikowych PKE poprzez podłączenie go do stycznika ochranianego napędu.
W przypadku przeciążenia moduł odbiera odpowiedni sygnał rozłączający dla tego stanu i rozłącza stycznik, natomiast ochronny wyłącznik silnikowy PKE pozostaje włączony. Pozwala to użytkownikowi na jasne odróżnienie pomiędzy dwoma przyczynami wyzwalania – przeciążeniem napędu (rozłączenie stycznika) oraz zwarciem (rozłączenie ochronnego wyłącznika napędu PKE).
W celu resetowania błędów/usterek dostępne są dwa rodzaje potwierdzeń – tryb automatyczny oraz ręczny. Potwierdzenie automatyczne zapobiega wcześniejszej konieczności otwierania skrzynek rozdzielczych przez wykwalifikowany personel w celu załączenia ochronnego wyłącznika napędu i ułatwia monitorowanie instalacji/zakładu np. w trudno dostępnym terenie.
Moduł PKE-XZMR wskazuje przeciążenie silnika zanim stycznik rozłączy napęd, co umożliwia stosowanie konserwacji zapobiegawczej. Zanim nastąpi wyzwolenie spowodowane przeciążeniem, dioda LED na module PKE-XZMR wskazuje zbyt duży prąd w obciążonym obwodzie. Dzięki temu możliwe jest wdrożenie konserwacji predykcyjnej dla napędu, a tym samym ograniczenie możliwości występowania przestojów. Moduł XZMR jest wyposażony w styk normalnie zwarty (NC) dla stycznika oraz styk normalnie rozwarty (NO) dla sygnału przeciążenia.
Moduł PKE -XZMR może być używany zarówno z rozbudowanymi blokami ochronnymi napędów (PKE-XTUA...do 65 A), jak również z rozszerzonymi blokami ochronnymi systemu (PKE-XTUACP...do 65 A).
(PR)