Od redakcji 3/2022

ELektroinstalator32020 okladka internetSzanowni Państwo,

W 2019 r. Ministerstwo Energii we współpracy z Ministerstwem Środowiska przygotowało program dofinansowania instalacji fotowoltaicznych w Polsce „Mój Prąd” skierowany do gospodarstw domowych. Głównym celem programu jest zwiększenie produkcji energii z mikroźródeł fotowoltaicznych, a jego budżet wynosi 1 mld zł.

Więcej…

Rozrusznik silnikowy z regulacją prędkości DE1 firmy EATON

Rozrusznik silnikowy z regulacją prędkości DE1Firma EATON wprowadza do oferty nową klasę urządzeń, która ułatwi projektantom systemów napędowych tworzenie rozwiązań spełniających europejskie regulacje dotyczące efektywności energetycznej.

Dyrektywa ErP i wchodzące od kilku lat kolejne jej zapisy wymuszają sukcesywny wzrost efektywności energetycznej w układach napędowych. Powoduje to zwiększone zapotrzebowanie na technologie napędowe, zapewniające regulację prędkości silników elektrycznych. Ten wzrost obserwowany jest także w przypadku funkcjonalnie prostych układów, gdzie do tej pory dominowały klasyczne układy rozruchowe, których funkcje sterowania ograniczone były do startu i zatrzymania silnika. Dla tego obszaru zastosowań pojawiło się zapotrzebowanie na urządzenia, które z jednej strony będą proste w obsłudze i montażu, a z drugiej będą realizować sterowanie prędkością. Te wymagania spełnia nowa klasa urządzeń stworzonych przez firmę EATON, nazwanych rozrusznikami silnikowymi z regulacją prędkości, czyli DE1 (fot. 1).

Typoszereg DE1, przeznaczony dla indukcyjnych trójfazowych silników elektrycznych, obejmuje urządzenia dla napięć i mocy:

  • zasilanie 1x230 V 50/60 Hz do 2,2 kW;
  • zasilanie 3x400 V 50/60 Hz do 7,5 kW.

Moduł do parametryzacji DXE-EXT-SET EATONRozrusznik silnikowy DE1 to nowa klasa urządzeń, które w jednym aparacie łączą cechy klasycznych rozruszników silnikowych oraz przemienników częstotliwości. Udostępniając użytkownikowi podstawową funkcję przemienników, a więc możliwość regulacji prędkości silnika elektrycznego, DE1 zachowuje prostotę obsługi i montażu, typową dla klasycznych rozruszników silnikowych.

Rozrusznik silnikowy z regulacją prędkości DE1 jest gotowy do uruchomienia od razu po wyjęciu z pudełka. Wystarczy podłączyć przewody zasilające i silnikowe oraz obwód sterowania, w którym może być tylko jeden przycisk sygnału startu, jeśli nie jest potrzebna zmiana kierunku obrotów. Parametryzacja DE1 nie jest konieczna, aby uruchomić urządzenie. Jeśli jednak użytkownik zdecyduje się dokonać modyfikacji nastaw, może do tego celu wykorzystać specjalny moduł (fot. 2). Za pomocą wkrętaka można w nim ustawić nastawę zabezpieczania przeciążeniowego silnika, funkcje wejść sterujących oraz czas startu i zatrzymania. Dla użytkowników oczekujących funkcjonalności typowej jak dla przemienników częstotliwości, DE1 udostępnia złącze RJ45, do którego można podłączyć znane z rodziny PowerXL akcesoria, takie jak panel obsługi oraz moduł Bluetooth do parametryzacji z komputera PC.

 

(...)

 

Na podstawie materiałów firmy EATON

Pełna wersja artykułu w EI 2/2015 do zakupu na portalu www.e-czasopismo.pl oraz www.magazyn-online.com

Wyszukiwarka

like Nowości!

quote Na skróty

like Najczęściej czytane!

like Polecamy!

ewydanie

konf bpoz 160x222

 

like Newsletter!

Znajdź nas na facebooku!

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem