Od redakcji 1/2018

Szanowni Państwo,Okladka

pierwszy w tym roku zeszyt Elektroinstalatora zdominowała tematyka oświetleniowa i grzewcza. Nie bez powodu, wszakże sezon zimowy ruszył całą parą. Weszliśmy w okres powszechnego niedoboru światła, niskich temperatur oraz zwiększonego zapotrzebowania na energię. Według Głównego Urzędu Statystycznego Polacy 3/4 swoich wydatków na energię przeznaczają na ogrzewanie, resztę na prąd i podgrzanie wody.

Więcej…

Polacy chcą inwestować w ocieplenie domu

fb7c05eae8a173301a4e33e4ad20c161Ponad 37% Polaków, decydując się na budowę domu, zainwestowałoby w dodatkowe docieplenie ścian i poddaszy

– wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez Centrum Badań i Analiz Rynku dla firmy ROCKWOOL Polska. Popularnością cieszą się też solary i fotowoltaika. Warto podkreślić prawidłową kolejność działań – najpierw ocieplaj, potem stosuj nowe technologie grzewcze.

 

Według badania, inwestorzy są świadomi korzyści, jakie daje termoizolacja domu. Aż 37 proc. badanych wskazało na ocieplenie ścian i poddaszy w planach inwestycyjnych przy budowie domu. Zalety docieplenia budynku nie kończą się jednak na zwiększeniu efektywności energetycznej, a tym samym na zmniejszeniu kosztów ogrzewania.

s1

 

W trakcie budowy domu Polacy coraz chętniej korzystają z nowoczesnych rozwiązań, które warto rozważyć już po zamontowaniu ocieplenia – prawidłowa kolejność działań, czyli najpierw wykonanie izolacji, a potem dostosowanie nowych technologii grzewczych to podstawa energooszczędnego budownictwa. Z raportu wynika, że blisko 60% badanych zainwestowałoby w solary (41%) lub fotowoltaikę (17%).

ROCKWOOL badanie

 

 

 

Co ciekawe, coraz więcej Polaków interesuje się rozwiązaniami typu smart home. Ankietowani chętnie skorzystaliby z inteligentnego systemu sterowania energią. Monitorowanie procesu ogrzewania domu, zdalne wyłączenie oświetlenia, sterowanie roletami czy dezaktywacja gniazdek sieciowych zapewniają komfort i dają możliwość zmniejszenia kosztów eksploatacji. Takie systemy wciąż są jeszcze nowinką technologiczną, jednak ich coraz większa dostępność sprawia, że zainteresowanie nimi stale rośnie, zwłaszcza wśród młodych inwestorów indywidualnych – ten punkt wybrało 25% respondentów.

 

Badanie dla marki ROCKWOOL zostało zrealizowane we wrześniu 2017 roku, metodą CATI, na reprezentatywnej próbie 1000 gospodarstw domowych.

 

Źródło: ROCKWOOL Polska

Wyszukiwarka

like Newsletter!

like Nowości!

quote Na skróty

like Najczęściej czytane!

like Polecamy!

Znajdź nas na facebooku!

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem