Luty zdominowały dwa ważne wydarzenia dla branży elektroinstalacyjnej i OZE – 31. Targi ŚWIATŁO, 21. Targi ELEKTROTECHNIKA oraz 26. Targi ENEX. Targi ŚWIATŁO i ELEKTROTECHNIKA to ważna platforma kontaktów B2B w Polsce. W tym roku zaprezentowały się na nich 263 firmy. Swoje produkty i rozwiązania zaprezentowali wystawcy z: Bułgarii, Chin, Czech, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Litwy, Łotwy, Polski, Rumunii, Ukrainy oraz Włoch. Z kolei od ponad 25 lat kieleckie Targi ENEX przyciągają firmy mocno stawiające na rozwój branży energetycznej.
Więcej…„Nowoczesna energetyka – współpraca i wyzwania" to tytuł konferencji, która odbędzie się 15 maja 2013 roku podczas targów Expopower w Poznaniu. Konferencja organizowana jest wspólnie przez ENEA Operator oraz Polskie Towarzystwo Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej.
Głównym celem konferencji jest wymiana myśli, poglądów oraz doświadczeń naukowych i zawodowych, wskazujących rolę nowoczesnego Operatora Sieci Dystrybucyjnej. Stabilny rozwój tego sektora branży energetycznej jest jednym z warunków wzrostu gospodarczego, a bezpieczeństwo dostaw energii elektrycznej sprzyja wzmocnieniu ekonomicznemu i społecznemu.
Firmy SANOFI oraz SCHNEIDER ELECTRIC ogłosiły podpisanie umowy o współpracy w ramach prowadzonego przez SANOFI programu optymalizacji wydajności energetycznej zakładów przemysłowych w 40 krajach świata.
Sektor energetyczny ulega ciągłym zmianom, a rynek cechuje coraz większa innowacyjność. Warto więc być jak najbliżej branżowych nowości – a te będzie można zobaczyć na najbliższych targach Expopower w Poznaniu (14-16 maja 2013 r.). Partnerem strategicznym targów jest sieć hurtowni TIM SA.
W Poznaniu, tuż po długim weekendzie majowym, firmy z Polski i zagranicy zaprezentują najnowsze rozwiązania z zakresu energetyki, elektrotechniki, oświetlenia, czy sterowania i kontroli (pawilony 7, 7A i 8). M.in. będzie można zobaczyć nowe modele kontrolerów do monitoringu, ograniczników przepięć, automatycznych systemów pomiarowych, sprzętu oświetleniowego czy też nowe technologie do osiowania wałów i sprzęgieł w zespołach wielomaszynowych.
Pełne opisy nowości wraz ze zdjęciami dostępny jest na www.expopower.pl
Wstęp na targi po rejestracji jest bezpłatny.
18 marca Jury wyłoniło 10 finalistów „Elektryzującej Pasji", pasjonatów m.in. elektroniki i elektryki, ale również: sportu, fotografii, grafiki i muzyki ze szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski. Z autorami najbardziej elektryzujących projektów sędziowie spotkają się w drugim etapie konkursu – 15 kwietnia we Wrocławiu, podczas którego nastąpi prezentacja prac oraz wybór Największego Pasjonaty 2013 roku.
Jury konkursowe, w skład którego weszli przedstawiciele Politechniki Wrocławskiej, Centrum Kształcenia Praktycznego, Polskiego Stowarzyszenia Elektroinstalacyjnego, firmy ELEKTROTIM S.A. oraz agencji Ego Public Relations, wybrało 10 finalistów VI edycji Elektryzującej Pasji. W tegorocznej edycji udział wzięło 59 uczniów, którzy przygotowali 47 prac, w tym 9 projektów grupowych. W konkursowej rywalizacji wzięło udział 16 szkół z 7 województw: mazowieckiego, śląskiego, dolnośląskiego, opolskiego, kujawsko-pomorskiego, podkarpackiego oraz pomorskiego. Po długich i burzliwych naradach, decyzją Jurorów do finału VI edycji „Elektryzującej Pasji" zakwalifikowano następujące osoby:
W najbliższych latach globalny rynek zasilaczy awaryjnych wykazywać będzie tendencję rosnącą. W latach 2011-2015 średnia stopa wzrostu wyniesie 7,4% – przewiduje firma badawcza IMS Research. Coraz większą rolę będą odgrywać zasilacze wykonane w topologii on-line.
W 2015 roku wartość światowego rynku UPS osiągnie blisko 10 mld USD. Duże zapotrzebowanie na zasilacze awaryjne zgłaszać będą średnie i duże przedsiębiorstwa. Według danych Frost and Sullivan wartość zasilaczy awaryjnych przeznaczonych do podtrzymania zasilania w dużych centrach danych osiągnie w 2017 roku wartość 4,55 mld USD, zaś w mniejszych 2,76 mld USD.
SCHRACK TECHNIK Polska zorganizował XXI edycję Spotkań Firmowych. Impreza gościła w 8 miastach i cieszyła się dużym zainteresowaniem. Ze szkolenia skorzystało ponad 1000 instalatorów z całej Polski.
Niemal każdy nowoczesny obiekt biurowy czy handlowy wyposażony jest w system kontroli dostępu. Już na etapie tworzenia projektu planuje się zabezpieczenie wejścia i wszystkich ważnych pomieszczeń w budynku. Nie wszystko da się przewidzieć – dlatego wraz z użytkowaniem obiektu bardzo często zachodzi potrzeba zmian lub rozbudowy istniejącego systemu. Jak wykonać to najłatwiej i ponosząc najmniejsze koszty?
Wraz z rozwojem technologii, systemy kontroli dostępu są wzbogacane o kolejne funkcjonalności. Administratorzy obiektów mogą już m.in. zdalnie zarządzać systemem kontroli dostępu, dowolnie nadawać i odbierać uprawnienia użytkownikom, a także integrować kontrolę dostępu z systemem alarmowym czy monitorowania. Zarządcy mają możliwość sprawdzenia, kto i kiedy wszedł do konkretnego pomieszczenia oraz ile osób obecnie przebywa w danej strefie. Funkcje te podwyższają możliwości kontroli obiektu i pracowników, a także zwiększają standardy bezpieczeństwa budynku.