Od redakcji 2/2024

el 2 2024  okl internetSzanowni Państwo,

Luty zdominowały dwa ważne wydarzenia dla branży elektroinstalacyjnej i OZE – 31. Targi ŚWIATŁO, 21. Targi ELEKTROTECHNIKA oraz 26. Targi ENEX. Targi ŚWIATŁO i ELEKTROTECHNIKA to ważna platforma kontaktów B2B w Polsce. W tym roku zaprezentowały się na nich 263 firmy. Swoje produkty i rozwiązania zaprezentowali wystawcy z: Bułgarii, Chin, Czech, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Litwy, Łotwy, Polski, Rumunii, Ukrainy oraz Włoch. Z kolei od ponad 25 lat kieleckie Targi ENEX przyciągają firmy mocno stawiające na rozwój branży energetycznej.

Więcej…

RWE Polska wdraża nowy produkt fotowoltaiczny w siedzibie Toyota Motor Poland

RWE Polska zrealizowała pierwsze wdrożenie produktu fotowoltaicznego „Business For Nature" dla Toyota Motor Poland. Na dachu siedziby spółki w Warszawie zainstalowano panele fotowoltaiczne o mocy 5 kW. Przewiduje się, że instalacja produkować będzie około 5 MWh energii elektrycznej w skali roku, co przełoży się na oszczędność ponad 4 ton CO2 rocznie, nieprzerwanie w okresie funkcjonowania instalacji, czyli co najmniej przez 25 lat. Energia produkowana przez elektrownię słoneczną zużywana będzie przez Toyota Motor Poland wyłącznie na własne potrzeby.

Panele fotowoltaiczne na siedzibie Toyota Motor Poland

Produkt fotowoltaiczny „Business For Nature" jest skierowany do klientów biznesowych zużywających ponad 500 MWh energii elektrycznej rocznie. Jego wprowadzenie do oferty sprzedażowej RWE to z jednej strony reakcja na rozwijający się ogólnoświatowy trend prosumencki, a z drugiej oferta dla tych, którzy chcieliby częściowo pokrywać zapotrzebowanie na energię z własnych mikroinstalacji. Nowy produkt oferuje również możliwość uzyskania dodatkowego przychodu w postaci zielonych certyfikatów.

„W studium nt. scenariuszy rozwoju technologii na polskim rynku energii wskazujemy na oczekiwany wzrost energetyki prosumenckiej, głównie dzięki fotowoltaice, która może odpowiadać nawet za wytworzenie 52 TWh energii elektrycznej w Polsce w 2050 roku" – powiedział Filip Thon, prezes RWE Polska S.A. – „RWE ma doświadczenie w dziedzinie fotowoltaiki z wielu rynków w Europie. W Polsce to nasz pierwszy kontrakt, szalenie istotny, ponieważ otwiera przed nami nowe możliwości oferowania innowacyjnych produktów. Bardzo się cieszę, że wprowadzamy ten pionierski produkt wspólnie z Toyotą, znaną z innowacyjnego podejścia w wielu sferach swojej biznesowej aktywności" – dodał Filip Thon.

„Toyota jest marką, która słynie z innowacyjnych rozwiązań. 17 lat temu wprowadziła na rynek Priusa, pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód hybrydowy. Dziś mamy w ofercie już trzecią generację tego modelu, w tym wersję Plug-in Hybrid, której akumulatory można ładować z gniazdka. Przy naszej warszawskiej siedzibie od dwóch lat stoi takie gniazdko RWE, dlatego decyzja o instalacji elektrowni fotowoltaicznej była dla nas oczywista. Od tej pory możemy ładować akumulatory hybrydowej Toyoty Prius Plug-in energią wytworzoną na dachu naszego biura" – powiedział Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland.

Przyjmując, że hybrydowa Toyota Prius Plug-in zużywa ok. 19 kWh na 100 km (jadąc wyłącznie w trybie elektrycznym), ilość energii wytworzona rocznie przez zainstalowane na dachu siedziby Toyota Motor Poland panele fotowoltaiczne, pozwoliłyby na przejechanie ponad 26 000 km. Z kolei zakładając, że biurowy komputer stacjonarny w zestawie z monitorem ma moc 150 W, czyli zużywa 1,2 kWh w ciągu ośmiogodzinnego dnia pracy, to wygenerowaną przez panele PV energią można byłoby zasilić 16 takich komputerów przez rok funkcjonowania biura.

(RWE)

Wyszukiwarka

like Nowości!

quote Na skróty

like Najczęściej czytane!

like Polecamy!

ewydanie

konf bpoz 160x222

 

 

like Newsletter!

Znajdź nas na facebooku!

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem