Od redakcji 5/2019

Ei5Większość elektrowni i elektrociepłowni, jakie produkują prąd dla naszego kraju powstała przed 1989 r. Jeszcze starsze są elektrownie wodne. Spora ich część działa od lat 50 XX wieku. W najbliższych latach część przestarzałych elektrowni zostanie wyłączona, wskutek tego do 2032 r. stracimy blisko 12 GW mocy wytwórczych. Prognozuje się, że za 10 lat Polska straci 30 proc. krajowej energii. Jeśli do tego czasu nie powstaną nowe elektrownie, czekają nas czasowe wyłączenia prądu.

W dniu 4 czerwca 2018 r., podczas pierwszych letnich upałów padł rekord zapotrzebowania na moc, którego polskie elektrownie nie były w stanie zaspokoić i potrzebne były dostawy prądu z zagranicy. Podobna sytuacja miała miejsce w 2015 r., kiedy na skutek upałów znacznie wzrosło zużycie prądu. Wtedy to najwięksi odbiorcy energii musieli ograniczyć pobór mocy z sieci.

Więcej…

Profesjonaliści wierni zakupom stacjonarnym

BBH 18C-0--App 1Dla większości zawodowców Internet to główne źródło informacji, ale w przypadku zakupów najpopularniejsze są wciąż tradycyjne kanały – wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Keralla Research wśród użytkowników profesjonalnych elektronarzędzi.

Jeśli chodzi o wybór elektronarzędzi, profesjonaliści często polegają na własnym doświadczeniu, jednak jak się okazuje, nie zawsze jest ono wystarczające. Fachowcy oczekują przede wszystkim informacji o możliwości przetestowania nowych narzędzi i elektronarzędzi (takie zdanie ma blisko 70 proc.), a dobrą do tego okazją są pokazy elektronarzędzi. Jak podkreślają profesjonaliści, często nie biorą oni udziału w takiej formie promocji sprzętu nie ze względu na brak zainteresowania pokazami, ale dlatego, że nie mają wiedzy o tym, kiedy i gdzie pokazy są organizowane.

ElektronarzedziaJak wynika z badań Instytutu Keralla Research, potrzebnych informacji zawodowcy najczęściej szukają za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej (82,1 proc.), a także bezpośrednio ze strony producentów – tam wiedzę branżową pozyskuje 73,1 proc. fachowców. Portale społecznościowe pełnią już nie tylko rolę służącą wymianie informacji między użytkownikami elektronarzędzi, ale coraz częściej profesjonaliści czerpią z nich wiedzę zawodową, dotyczącą m.in. wyboru sprzętu i wykorzystania pełni jego możliwości. Media społecznościowe to też dobry sposób na dotarcie do fachowców z informacjami, których potrzebują – np. o planowanych pokazach elektronarzędzi.

Choć profesjonaliści szukają w sieci informacji, to elektronarzędzia najczęściej kupują w stacjonarnych punktach sprzedaży. Możliwość sprawdzenia ergonomii sprzętu, a także uruchomienie go przed zakupem to nadal istotne przewagi sklepu stacjonarnego, stąd wyłącznie w takich puntach zaopatruje się 77,3 proc. zawodowców.

Raport „Narzędzia i Elektronarzędzia – Aktualne Praktyki Zakupowe Profesjonalistów i Potencjał Marek 2019”.

Instytutu Keralla Research, zdjęcie: AEG

Wyszukiwarka

like Nowości!

quote Na skróty

like Najczęściej czytane!

like Polecamy!

ewydanie

konf bpoz 160x222

 

like Newsletter!

Znajdź nas na facebooku!

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem