Od redakcji 6/2018

okladkaWedług statystyk Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej, przypuszczalnymi przyczynami blisko 4000 pożarów (w tym 2700 w obiektach mieszkalnych) powstających każdego roku w obiektach budowlanych są wady instalacji elektrycznych i elektrycznych urządzeń grzejnych, nieprawidłowa ich eksploatacja oraz elektryczność statyczna.

Więcej…

Tankowanie z udziałem Słońca

Fronius SE PR Fronius opens the first green hydrogen refuelling station in Austria 02Firma Fronius Solar Energy w miejscowości Thalheim otworzyła pierwszą w Austrii wewnątrzzakładową instalację do tankowania pojazdów wodorem. Wykorzystując energię słoneczną, wytwarza ona czysty wodór, który może służyć do napędzania pojazdów wyposażonych w ogniwa paliwowe.

Wodór jest ważnym elementem integracji sektorów umożliwiającej wydajne wykorzystanie odnawialnych źródeł energii na potrzeby elektryczności, ogrzewania i mobilności. W związku z tym firma Fronius pracuje również nad rozwiązaniami w zakresie produkcji wodoru z wykorzystaniem nadmiaru energii słonecznej pochodzącej z instalacji fotowoltaicznych. Wdrażając instalację do tankowania SOLH2UB w Thalheim nieopodal Wels, firma pokazuje, że ta koncepcja sprawdza się doskonale.

Pilotażowa instalacja w rozwojowej lokalizacji Fronius już od maja br. działa w trybie testowym. Wykorzystując w dużej mierze nadmiar energii słonecznej, wytwarza ona wodór w procesie elektrolizy, który jest dostępny dla wewnątrzzakładowych pojazdów z ogniwami paliwowymi lub jest przechowywany w celu ponownego przekształcenia w energię elektryczną i ciepło. Niezbędne komponenty, takie jak instalacje do elektrolizy i stacjonarne ogniwa paliwowe, firma Fronius rozwija we własnym zakresie.

Po oficjalnym otwarciu w połowie października br. instalacja zaczęła działać w normalnym trybie.

Fronius SE PR Fronius opens the first green hydrogen refuelling station in Austria 03 Hackl Martin– SOLH2UB pełni funkcję centralnego węzła dla energii słonecznej i umożliwia innowacyjną integrację sektorów elektryczności, mobilności i ciepła – mówi Martin Hackl (zdj. z lewej), kierownik działu Solar Energy w firmie Fronius International GmbH. – Jesteśmy przekonani, że wodór stanie się jednym z nośników energii przyszłości i jest w stanie przyspieszyć integrację sektorów, a tym samym również transformację energetyczną.

Rozwiązanie dla gmin i przedsiębiorstw

Fronius SE PR Fronius opens the first green hydrogen refuelling station in Austria 04 Ruehrlinger Thomas– Instalacja SOLH2UB umożliwia po raz pierwszy pozyskiwanie naprawdę zielonego wodoru z energii fotowoltaicznej – tam, gdzie jest on rzeczywiście potrzebny – mówi Thomas Rührlinger (zdj. z prawej) z działu Business Development Hydrogen Solutions. – Zapewnia to liczne korzyści przedsiębiorstwom, zakładom produkcyjnym, gminom i innym podmiotom: Wodór można bez problemu gromadzić i wykorzystywać na potrzeby eksploatacji pojazdów z ogniwami paliwowymi na miejscu lub, gdy zajdzie taka potrzeba, do wytwarzania energii elektrycznej przy użyciu stacjonarnego ogniwa paliwowego. Ciepło powstające zarówno przy produkcji wodoru i ponownym wytwarzaniu energii elektrycznej może być wykorzystywane na miejscu. Kolejną zaletą jest odciążenie sieci elektrycznych, ponieważ prąd jest zużywany głównie tam, gdzie powstaje.

Wodór jako paliwo napędowe

W sektorze mobilności wodór ma ogromy potencjał wszędzie tam, gdzie pojazdy potrzebują dużych ilości energii, np. w pojazdach komunalnych, transporterach, autobusach lub ciężarówkach. Ten nośnik energii obiecuje duże zasięgi, krótkie czasy tankowania i pochodzi przy tym w 100% z odnawialnych źródeł. – Energia słoneczna napędza pojazdy – mówi Hackl – a z tyłu wydostaje się tylko para wodna!

Źródło: Fronius International

Wyszukiwarka

like Newsletter!

like Nowości!

quote Na skróty

like Najczęściej czytane!

like Polecamy!

Znajdź nas na facebooku!

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem